War Cleric - Unstoppable Juggernaut [PT-BR/EN-US] auramancy
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CHAPTERS
- 1. // Introduction / Introdução . . . . .
- 2. // (PT-BR) . . . . . . . . . . . . . .
- 3. // (EN-US) . . . . . . . . . . . . . .
- 4. // Tips / Dicas . . . . . . . . . . . .
- 5. // Thanks / Agradecimentos . . . . .
- 6. // Extras . . . . . . . . . . . . . . . .
// Introduction / Introdução . . . . .
[PT-BR]Olá meu bom povo brasileiro, gostaria de compartilhar com vocês este guia de uma de minhas classes favoritas.
Por gentileza, selecione (PT-BR) para mais detalhes sobre a classe.
[EN-US]
Hello my dear people of the internet, would like to share with you this guide from one of my favorite classes.
Foremost, sorry for the poor english, if grammatical errors arise, please notify me.
Please select (EN-US) for more details about the class.
// (PT-BR) . . . . . . . . . . . . . .
* Implementando por partes, tenha um pouco de paciência...Creio que se veio até aqui você saiba do que se trata. O clérigo de batalha é a parede que separa os aliados dos perigos do mundo, curando-os e atraindo a atenção hostil para si. Sua principal função é receber e anular danos e efeitos negativos, desarmar e restringir inimigos perigosos, garantindo assim o sucesso de seu grupo.
O fato de ser um Tanker com habilidades de cura, requer certos posicionamentos. Tenha ciência de seu papel, posicione-se, trabalhe em equipe, assim, serão imbatíveis... No entanto, isso não quer dizer que não possa passar por cima de seus inimigos, mas vamos por partes, confira aos detalhes...
// Pontos Fortes e Fracos . . . . . . . . . . . . .
[- Pontos Fortes -]
• Excelente resistência, tanto a dano físico, como a magico.
• Imunidade e desarme de debuffs de restrição de movimentos e ataque.
• Disponibilidade de curas individuais e em grupo.
• Permite manipular e enfraquecer grandes grupos, tornando-se mais eficiente no controle de um adversário único.
• Grande variedade de Combos, dos mais complexos aos mais simples e uteis.
[- Pontos Fracos -]
• Combos mais complexos (que causam mais dano), bem como os de controle de grandes grupos, costumam se esgotar mais rápido, e levam um tempo considerável para serem reutilizados com força total.
• Esta suscetível a debuffs de encantamento como 'Charm', a skill 'Bubble Trap' e 'Fear'. Um grande inconveniente.
• Entre o uso dos combos mais complexos, a taxa de dano costuma cair consideravelmente.
(O que não chega a ser um problema, afinal, não se trata de um DPS, mas é importante tomar nota)
• Faz bom uso de equipamentos, por isso, deve ser investido muito aqui.
// Equipamentos & Atributos . . . . . . . . . . . . .
Seus melhores amigos são Intelligence, Spirit, e Stamina. Porque? Bem...
• Intelligence: Cada ponto aumenta seu spellpower em 0.1. Alem disso, aumenta seu max MP, magical accuracy (precisão magica), melee/ranged dodge rate (taxa de esquiva), magical/ranged crit rate (taxa de critico).
• Spirit: Cada ponto aumenta sua magical resistance (resistência magica) em 1.6. Alem disso, aumenta seu HP/MP regen rate (taxa de regeneração), melee/ranged/magical accuracy (precisão). Spirit agora aumenta tambem o Healing Power (Poder de Cura), que contribui para as habilidades de cura, em vez do Magical Attack (Ataque Magico).
• Stamina: Aumenta seu max HP, e parry rate (taxa de bloqueio).
Recomendo o uso de conjuntos Leves e Pesados baseados em INT/CON. Escolha de acordo com o momento e seu estilo de jogo.
- Plate armor (Armadura de Placas - Porte Pesado) tem altos valores de Physical Defense (defesa física) e baixos de Magical Defense (defesa magica).
Bonus
• Plate 4/7: Physical defense (defesa física) aumentada em 3%.
• Plate 7/7: Physical defense (defesa física) aumentada em 3%. Maximum HP aumentada em 5%. Duração de Stun (Paralisia) e Shackle (travas) em reduzidas em 20%.
Vantagens & Fraquesas
• Fraco contra Blunt (Contusão) / Normal contra Piercing (Perfuração) / Forte Contra Slashing (corte).
- Cloth armor (Armadura de Tecido - Leve porte) tem baixo Physical Defense (defesa física) e tem altos valores de Magical Defense (defesa magica).
Bonus
• Cloth 4/7: Tempo de Conjuração diminuído em 4%. Chance de ser interrompido por inimigos ao conjurar reduzida em 50%.
• Cloth 7/7: Tempo de Conjuração diminuído em 4%. Chance de ser interrompido por inimigos ao conjurar reduzida em 50%. Magical damage (dano magico) aumentada em 5%. Duração de efeitos de controle reduzidos em 30%.
Vantagens & Fraquesas
• Fraco contra Piercing (Perfuração) / Normal contra Blunt (Contusão) / Forte Contra Slashing (corte).
O Shield (Escudo) será seu parceiro para todo o sempre, é claro.
• Bonus disponiveis: force, stamina, intelligence
As armas também variam de acordo com seu estilo de jogo, irei explicar um pouco a respeito de cada uma delas e suas propriedades, tire suas próprias conclusões:
- Espadas de uma mão.
• Attack speed (Velocidade de ataque): 1.6
• Bonus disponiveis: force, stamina, intelligence
• Tipo de dano: Slashing (corte)
• Notas:
- Danos do tipo Slashing causam mais dano em inimigos com Light armor (armadura leve - Leather Armor), entretanto, causam dano reduzido em qualquer outro tipo de armadura.
- Ao receber um ataque, existe a chance de aparar o próximo ataque.
- Maças de uma mão. ★ (Melhor Opção)
• Attack speed (Velocidade de ataque): 1.7
• Bonus disponiveis: force, stamina, intelligence + Healing Power
• Tipo de dano: Blunt (Contusão)
• Notas:
- Danos do tipo Blunt causam mais dano em inimigos com Heavy armor (Armadura pesada). Acredito que essa seja a melhor opção para se investir, alem do que, abrange a maioria de seus alvos prioritários.
- Ao realizar um ataque, existe a chance de stunar o oponente em 1,5s.
- Cajados de uma mão.
• Attack speed (Velocidade de ataque): 1.8
• Bonus disponiveis: intelligence, spirit
• Tipo de dano: Blunt (Contusão)
• Notas:
- Possuem o mesmo tipo de dano que a maça, entretanto, causam magical attack (dano magico). Comparado as opções anteriores, causam menos dano.
- Ao realizar um ataque, existe a chance de curar-se com uma certa quantidade de HP.
// Técnicas e Combos . . . . . . . . . . . . .
Yeah! Agora o bixo pega, mas vamos com calma...
Basicamente, seu papel sera impedir que seu alvo conjure Skills, infligindo considerável dano e aplicando debuffs.
Existem diversas técnicas disponíveis para serem utilizadas individualmente, porem, citarei os principais combos para esta classe. Use a criatividade e sabedoria para descobrir as demais possibilidades e incrementar os existentes.
1. Combos Ofensivos
1.1
+ +
Provavelmente seu principal combo. Conversion Shield aumenta o dano de Shield Slam em 61%, e Bull Rush em 68% (Massa...).
Posteriormente, usando Shield Slam seguido por Bull Rush , o alvo sera derrubado e o dano sera aumentado em mais 42%.
1.2
+
Mirror Light prende o alvo e aumenta o dano de Shield Slam em 31%.
1.3
+ /
Thwart enfraquece inimigos em um raio de 6m e amplia o dano de Comet's Boon em 47%. Ou de Vicious Implosion em 52%.
ULTRA Comboooo!!
+ + + + +
Ative Conversion Shield e prenda o alvo com Mirror Light. Caso ainda esteja distante, use Teleportation para se aproximar rapidamente e assim termide o combo [1.1]. Com a skill Conversion Shield ativa, a spell Antithesis poderá ser conjurada instantaneamente, porem mantendo o cooldown (que pode ser reduzido com o buff 'inspire').
Usadas em sequencia, cada spell complementa a seguinte, aumentando o dano final.
2. Combos de Cura
Por gentileza, cheque a aba "Combo", são diversos, porem simples e práticos.
3. Counter Combo / Contra-Golpe
+
Silenciado? Dormindo? Não mais, mostre a ele quem é que manda!
4. Combo de Abordagem
+ +
Imagine as seguintes situações, seus aliados são encurralados por inimigos, ou, você avista um grupo de healers/casters que podem desfavorecer estrategicamente seu time, em ambos os casos, vá até lá, isole-os e faça o que tem que ser feito.
Basicamente, você ira se colocar entre os inimigos, atrai-los para si com Vicious Implosion, em seguida, derrube-os com Ollo's Hammer, para finalizar, ative Imprison. A partir dai siga para combos ofensivos e de cura, de acordo com o que a situação exigir.
5.Combo de Escapada
+
Bom, algo deu errado? Reforços inimigos? Seu oponente era demais para você?
Não tema, use Invinsibility, espere pelo momento certo... Teleportation!! (quantas vezes forem possiveis), e RUN FORREST!, corra como o vento!
6. Support Skills / Técnicas de assistência
Serio, aprenda a usa-lo, e com sabedoria.
Sempre que for alvejado por múltiplos inimigos ou precise de um tempo para pensar, apele para isso.
Enfraquece seus inimigos e concede a você uma 'charge'.
+
Durante 20s, você sera imparável como Juggernaut... Tá, estou brincando, grandes poderes, grandes responsabilidades.
Conjurando? Não na minha frente ...
Mais vida e Anger (fúria), anotado...
Um Buff de 30min de Spirit e Inteligence, quer mais o que?
// Buffs . . . . . . . . . . . . .
Para melhor aproveitamento da classe, vou abordar alguns dos buffs a disposição e explicar um pouco sobre eles. Clique sobre o nome do buff para mais detalhes:
• Inspired
• Resurgence
•
// (EN-US) . . . . . . . . . . . . . .
You are the mountain, the wall that separates their allies from harm and torment their enemies.Your main role will resist damage and debuffs, disable and restrict opponents and attract hostile attention to themselves. In the bargain, you can still heal his allies and himself, making him a formidable opponent and a valuable ally.
You're a tanker and healer, not a DPS, learn teamwork, and the chances of success will always be high. However, the fact of not being DPS does not mean it has no damage. But let's parts ...
// Weaknesses and Strengths . . . . . . . . . . . . .
[- Strengths -]
• Excellent resistence, both physical damage as magic.
• Immunity and disarming debuffs restraint and attack.
• Availability of individual and group healings.
• Allows you to manipulate and weaken large groups, making it more effective against a single opponent.
• Wide variety of combos, complex or simple and useful.
[- Weaknesses -]
• Complex Combos (causing more damage), as well as control larger groups, often run out quickly and takes considerable time to be reused with full force.
• This susceptible to debuffs of enchantment as 'Charm', the skill 'Bubble Trap' and 'Fear'. A major drawback.
• Between the use of complex combos, the rate of damage usually drops considerably.
(Which is not even a problem, after all, this is not a DPS, but it is important to take note)
• Makes good use of equipment, so much should be invested here.
// Equipment & Attributes . . . . . . . . . . . . .
His best friends are Intelligence, Spirit, and Stamina. Why?
• Intelligence: each point increases spellpower by 0.1. Also increase maximum MP, magical accuracy, melee/ranged dodge rate, magical/ranged crit rate.
• Spirit: each point increases magical resistance by 1.6. Also increase HP/MP regen rate, melee/ranged/magical accuracy. Spirit now also increases the Healing Power, which contributes to the healing abilities, instead of Magical Attack.
• Stamina: Increases maximum HP, and parry rate.
I recommend having both a Light & Heavy INT/CON set. Choose according to your type of game.
- Plate armor has high Physical Defense and low Magical Defense base values.
Bonuses
• Plate 4/7: Physical defense increased by 3%.
• Plate 7/7: Physical defense increased by 3%. Maximum HP increased by 5%. Stun and Shackle duration -20%.
Strengths & Weaknesses
• Weak against Blunt / Normal against Piercing / Strong against Slashing
- Cloth armor has low Physical Defense base values and high Magical Defense base values.
Bonuses
• Cloth 4/7: Cast time reduced by 4%. Chance to interrupt casting when hit by an enemy is reduced by 50%.
• Cloth 7/7: Cast time reduced by 4%. Chance to interrupt casting when hit by an enemy is reduced by 50%. Magical damage increased by 5%. The duration of the effects of control reduced by 30%.
Strengths & Weaknesses
• Weak against Piercing / Normal against Blunt / Strong against Slashing
The Shield is your reliable partner for all time, of course.
• Bonuses available: force, stamina, intelligence
Now as arms can also vary according to your style, I'll explain a bit about each weapon and its properties, draw your own conclusions:
- 1H Swords.
• Attack speed: 1.6
• Bonuses available: force, stamina, intelligence
• Damage type: slashing
• Notes:
- Slashing damage is more effective against targets that use light armor, however, cause less damage to any other type of equipment.
- When receiving damage there is a chance to parry next attack
- 1H Club. ★ (Best option)
• Attack speed: 1.7
• Bonuses available: force, stamina, intelligence + Healing Power
• Damage type: blunt
• Notes:
- Blunt damage is most effective against targets that use heavy armor, I believe this is the best option to invest, after all, covers most of its high-priority targets.
- When inflicting damage there is chance to stun enemy on 1,5 sec
- 1H Staff.
• Attack speed: 1.8
• Bonuses available: intelligence, spirit
• Damage type: blunt
• Notes:
- It has the same kind of damage that the club, however, gives magical attack. Compared with the previous options, staves cause less damage.
- When inflicting magic damage there is chance to heal yourself on certain amount of HP.
// Skills and Combos . . . . . . . . . . . . .
Yeah! Ok, take it easy...
Basically, his role is to reach your opponent and prevent him from casting skills, inflicting considerable damage and applying debuffs.
There are several techniques available for use individually, however, i will quote the key combos for this class. Use creativity and wisdom to discover other possibilities and enhance existing ones.
1. Ofenssive Combos
1.1
+ +
Perhaps this is your main combo. Conversion Shield Increase the damage of Shield Slam by 61%, and Bull Rush by 68% (Nice).
Moreover, using Shield Slam followed by Bull Rush , the target is knocked down and increases the damage by 42%.
1.2
+
Mirror Light roots the target and increases the Shield Slam damage by 31%.
1.3
+ /
Thwart weakens enemies within 6m and amplifies the damage of Comet's Boon by 47%. Or Vicious Implosion by 52%.
ULTRA Comboooo!!
+ + + + +
Activate Conversion Shield and roots the target with Mirror Light. If you are far away, use Teleportation to approach and finish the [1.1] combo. With the skill Conversion Shield active, the spell Antithesis can be cast instantly, however keeping the cooldown (which can be reduced with the buff 'inspire').
Used in sequence, each spell complements the next, increasing the final damage.
2. Healing Combos
Please, check the "Combo" page, simple and effective.
3. Counter Combo
+
Silenced? Sleeping? Show them who's boss!
4. Engage Combo
+ +
Imagine the following situations, your allies are trapped by enemies, or you spot a group of healers / casters that can strategically disadvantage his team, in both cases, go there, isolate them and do what has to be done.
Basically, you will get between enemies, lure them with you with Vicious Implosion , then drop them with Ollo's Hammer , to finalize, activate Imprison . From there follow for offensive and healing combos, according to what the situation requires.
5.Escape Combo
+
Well, something went wrong? Enemy reinforcements? His opponent was too much for you?
Do not fear, use Invinsibility, wait for the right moment ... Teleportation!! (as many times as possible), and RUN FORREST! Run like the wind!
6. Support Skills
Seriously, learn to use it, and wisely.
Where is targeted by many enemies or need a breath to think more, appeal to it.
Weaken the enimies and gives to you one charge.
+
For 20s, you will be Juggernaut... it was a joke, great power, great responsibility.
Casting? Not in front of me ...
More Life and Anger, check...
A Buff 30min Spirit and Intelligence, which wants more?
// Buffs . . . . . . . . . . . . .
For better use of class, I will address some of the buffs layout and explain a little about them. Click on the name of the buff for more details::
• Inspired
• Resurgence
•
// Tips / Dicas . . . . . . . . . . . .
[PT-BR][- Em Breve -]
[EN-US]
[- Coming Soon -]
Leveling [Lvl 20]
|
// Thanks / Agradecimentos . . . . .
[PT-BR]Por Gentileza, se gostaram (ou não) não esqueça de avaliar, se possível comentar.
Obrigado pela atenção. Qualquer sugestão, dúvida ou critica construtiva, por gentileza, compartilhe-a. Ajude-me a construir um guia melhor.
[EN-US]
Please, if you liked it (or not) do not forget to rate, comment if possible.
Ok, thanks for listening ...
Disagrees something? Criticism? Notes? Please your opnion is important to me ...
Ref:
http://archeage.gamepedia.com/ArcheAge_Wiki
http://archeagedatabase.net/us/
// Extras . . . . . . . . . . . . . . . .
A bit old fashioned perhaps, but follows a video that would be a cleric in action ...* Note: the video is not of my own, but it's still so cool!
Wallion, arthas123, kely12345, erresser04, Gekix, Nolanryan, Kerolink, Zoomatik, Minadorae, funkkie, Natural, Anhanam, Kashiyuka, Tyme, Free, Zhadek, Ar7is7, pav, elfdragore, Heiland, JapansClash, Vaco, juliocout, shadowkidz, noobfor, VisionOverload, Passy, Vroum, botazul888, Billimays, pdr, Mirry, eklypz, zodiark, Denasti, Leggerless, Tardashian, HookedOnPwnics, maxtization, waffo, Édredoon, Karo, BenjaFrank, andrejpb, DRAGONLORD, grommash22, razer75, Fancypants, jiddah, SpiritCrusher, hfmarques, Marce, Chizuchan, Temion, Baruch, InsaneGoblin, mnb, Switchgoofy, felsobmot, kanibal, belfrysol, reykobai21, vas, DjombaGorath, Alkey, Nyu, Qruul, Drawnins, hezanskirmir, hendryhartanto, steevy79, levys, MisterDorito, Kori, kogkogxxd, ThiagoScala, Baffle, ranen, Laur, Jorick, Blastbro, Dankil, Lelopower, Slivers, nicaciooliveira, Raukuu, tcortes98, Froste, Junal, calmwater, Cryux, Dreadful, Tharles, Zezou, Metalbear, Enohaim, r4venchan, n00dz, Lirthin, SephiZack, nanananacatman, ProHobo, Cinder, MissTsuki, keropyonpyon, SpaceGhost, TheWishMistress, Zognorf, edubala43, Ifoughtthelaw, thetorque, Shybun, bakuracasq, dunos, Cormaq, thyagovee, xXDarkKnightXx, Skar, Reptar, mojoking987, BananaGabz, shadowzodark, TaterDave, Synder
Playing again. Wait for news...
Perhaps, in a future not very close, because I'm not playing a long time, so I'm out of changes. But I will consider and correct it as soon as I find out again, thank you.
Will you upgrade to Build for 3.0?
But This Is Korea.Magic damage heal at the same time.
had to translate but awesome job